Rekomenduojama literatūra

Lorna M. Earl, Steven Katz

MOKYKLŲ LYDERYSTĖ DUOMENŲ KUPINAME PASAULYJE

„Šią knygą rekomenduoju mokyklų lyderiams ir tyrimųgrupėms, siekiantiems tobulinti mokyklų veiklą. L. Erl ir S. Kacas skatina mokyklų vadovus nevengti informacijos ir remiantis ja gerinti mokinių pasiekimus. Autoriai ragina nebijoti skaičių, jie pateikia literatūrinius pavyzdžius, rodančius, kad, kartu su visa pedagogų bendruomene prasmingai išnagrinėjus turimus duomenis, savo pastangas galima sutelkti į mokinių akademinės pažangos siekį.“

—Ronald. L. Russel, Loess Hills rajono
švietimo skyriaus Nr. 13 vertinimo konsultantas

Duomenys nėra vien skaičiai ir statistika – jie gali tapti veiksminga priemone (netgi galingu katalizatoriumi), padedančia mokykloms diegti pokyčius. Skeptišką požiūrį pakeitę pasitikėjimu, išmokę pažaboti informacijos galią ir įgudę našiai naudotis duomenimis, mokinių pažangos siekiantys mokyklų lyderiai gali išlavinti esmines savybes – analizės įgūdžius bei gebėjimą valdyti informaciją – ir sukurti mokykloje analizės kultūrą.

Knyga išversta ir išleista įgyvendinant Mokyklų tobulinimo programos plius (MTP plius) projektą „Besimokančių mokyklų tinklai“, inicijuotą Švietimo ir mokslo ministerijos, vykdomą Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centro.

Mokymosi bendradarbiaujant tinkluose idėja iškelta Mokyklų tobulinimo programos metu, dabar plėtojama vykdant projektą „Besimokančių mokyklų tinklai“ (BMT), kurio tikslas – sukurti sąlygas projekte dalyvaujančioms mokykloms stiprinti bendruomenių gebėjimą spręsti ugdymo proceso kaitos problemas, kurti  naujas mokyklos tobulinimo formas, stiprinti mokyklos bendruomenės mokymosi kultūrą, taip pat gerinti ugdymo(si) kokybę, padėti spręsti ugdymo organizavimo, turinio planavimo, mokymosi motyvacijos, mokinių poreikių tenkinimo ir kitas mokykloms aktualias problemas.

BMT skirtas visų tipų bendrojo lavinimo mokyklų mokytojams, mokyklų vadovams, švietimo centrų, apskričių ir savivaldybių švietimo specialistams. Mokyklos bendruomenės sudaryta komanda kartu su minėtų institucijų specialistais mokysis perprasti aktualiausią mokyklos problemą ir tinkamiausius sprendimo būdus ir metodus.

Tikimės, kad ši knyga bus puikus praktinis mokyklų bendruomenių pagalbininkas  keičiant ir atnaujinant ugdymo  procesą.

Išleista 2000 knygos egz. Jos dalinamos BMT mokyklų komandų nariams, savivaldybių švietimo padaliniams, švietimo centrams ir kitoms institucijoms pagal paskirstymą.

 

Steven Katz, Lorna M. Earl, Sonia Ben Jaafar

KURIAME IR JUNGIAME BESIMOKANČIAS BENDRUOMENES. Kaip tinklai gali padėti tobulinti mokyklų veikla

„Jeigu siekiate savo mokyklą padaryti iš geros dar geresnę, ši nepaprastai įdomi knyga suteiks jums priemonių, kurias kartu su kitais mokyklos darbuotojais galite panaudoti apmąstydami ir tobulindami profesinės veiklos būdus. Kartu su savo komanda atrasite veiksmingų būdų pakylėti mokinius į kitą mokymosi lygmenį!“

—Lynn A., Kaszynski Harrison Street pradinės mokyklos
direktorius, Sanberis, Ohajas

Ši knyga gali tapti nepaprastai vertinga priemone, atskleidžiančia, kaip besimokančių bendruomenių tinklai – dideli ir maži, vietos ir apimantys visą šalį – gali paskatinti įgyvendinti esmines reformas ir paremti atskirų besimokančių profesinių bendruomenių darbą. Knyga „Kuriame ir jungiame besimokančias bendruomenes“ parodo, kaip mokyklose ir švietimo apygardose dirbantys švietimo specialistai gali sutelkti jėgas, kad įgyvendintų esminius, prasmingus ir tvarius pokyčius.

Knyga išversta ir išleista įgyvendinant Mokyklų tobulinimo programos plius (MTP plius) projektą „Besimokančių mokyklų tinklai“ (BMT), inicijuotą Švietimo ir mokslo ministerijos, vykdomą Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centro.

Mokymosi bendradarbiaujant tinkluose idėja iškelta Mokyklų tobulinimo programos metu, dabar plėtojama vykdant projektą „Besimokančių mokyklų tinklai“, kurio tikslas – sukurti sąlygas projekte dalyvaujančioms mokykloms didinti bendruomenių gebėjimą spręsti ugdymo proceso kaitos problemas, kurti naujas mokyklos tobulinimo formas, kelti mokyklos bendruomenės mokymosi kultūrą, taip pat gerinti ugdymo(si) kokybę, padėti spręsti ugdymo organizavimo, turinio planavimo, mokymosi motyvacijos, mokinių poreikių tenkinimo ir kitas mokykloms aktualias problemas.

BMT skirtas visų tipų bendrojo ugdymo mokyklų mokytojams, mokyklų vadovams, švietimo centrų, apskričių ir savivaldybių švietimo specialistams. Mokyklos bendruomenės sudaryta komanda kartu su minėtais specialistais mokysis perprasti aktualiausią mokyklos problemą ir rasti tinkamiausius sprendimo būdus ir metodus.

Tikimės, kad ši knyga bus puikus praktinis mokyklų bendruomenių pagalbininkas keičiant ir atnaujinant ugdymo procesą.

Išleista 2000 knygos egz. Jos dalinamos BMT mokyklų komandų nariams, savivaldybių švietimo padaliniams, švietimo centrams ir kitoms institucijoms pagal paskirstymą.

 

Mark McKergow, Paul Z. Jackson

SUSITELKIMAS Į SPRENDIMUS

Susitelkimas į sprendimus — tai veiksmingas, praktiškas ir naudingas požiūris ir filosofija, taip pat metodas, padedantis atskiriems žmonėms, darbuotojams, komandoms ir organizacijoms siekti teigiamų pokyčių.

Ši itin paprasta filosofija leidžia išvengti neretai bevaisio problemų priežasčių ieškojimo ir žengti pirmyn – tiesiai sprendimo link. Susitelkimas į sprendimus (o ne į problemas), į ateitį (o ne į praeitį) ir į sėkmę (o ne į tai, kas nesiseka) – tai pozityvus ir pragmatiškas kelias į progresą.

Šis požiūris į pokyčius pasauliniu mastu verčia kompanijas sustoti ir apmąstyti savo veiklą. Nesvarbu, ar esate vadovas, koučingo specialistas ar konsultantas, visada galite pradėti taikyti elegantiškai paprastus ir itin efektyvius susitelkimo į sprendimus įrankius tam, kad kasdieninėje veikloje įvyktų apčiuopiamas progresas.

Šimtams vadovų, personalo ir koučingo specialistų ir konsultantų susitelkimas į sprendimus tampa pirmuoju pasirinkimu, kai reikia greito progreso, pasiekti daugiau mažesnėmis pastangomis ir tiesti kelią į pragmatiškus ir efektyvius pokyčius.

Apie knygą

Pirmas lietuviškas leidinys apie šį požiūrį yra dr. Marko McKergowo ir Paulo Z Jacksono knyga „Susitelkimas į sprendimus: kaip sudėtingas situacijas išspręsti paprastai?“. Ši knyga – tai tarsi kelias į susitelkimą į sprendimus, kelias atrasti paprastus ir itin veiksmingus įrankius siekiant teigiamų pokyčių. Pirmieji knygos skyriai skirti susipažinti su SIMPLE modeliu, kuris jungia idėjas, visiškai atskleidžiančias susitelkimo į sprendimus esmę. Šis modelis – tai daugybės praktinės veiklos valandų ir keleto nuostabių įžvalgų, leidusių žmonijai geriau suprasti mus supančio pasaulio dėsnius, derinys. Kiekvienas SIMPLE modelio elementas reikšmingas, tačiau toks akronimas pasirinktas neatsitiktinai. Paprastumas turi išskirtinę galią ir yra vienas susitelkimo į sprendimus pagrindų. Tolimesniuose knygos skyriuose susipažinsite su pagrindiniu susitelkimo į sprendimus metodų arsenalu, o taip pat turėsite galimybę stebėti susitelkimo į sprendimus taikymo galimybes įvairiose srityse, tokiose kaip koučingo pokalbiai, darbuotojų ugdymas, komandinis koučingas, organizaciniai sprendimai. Galiausiai, knygoje aptariamas susitelkimo į sprendimus menas ir mokslas. Taikant susitelkimo į sprendimus požiūrį svarbiausia yra viską daryti kuo paprasčiau. Tačiau paprasta ne visuomet reiškia lengva. Iš tiesų reikia didžiulio meistriškumo norint susitelkimą į sprendimus  naudoti efektyviai.

Apie autorius 

Dr Markas McKergowas, MBA yra  mokslininkas tiek savo išsilavinimu, tiek prigimtimi, kuris tebeieško paprastumo ir patikimumo mokantis ir einant pokyčių keliu. Jo domėjimosi sritys apima sferas nuo sisteminio mąstymo ir smegenų tyrinėjimo ikikalbos, pasakojimų ir filosofijos. Markas buvo pirmasis pradėjęs naudoti susitelkimo į sprendimus metodus organizaciniame ir verslo koteksuose. Jis pristatinėjo susitelkimą į sprendimus visuose žemyno kontinentuose, išskyrus Antarktiką ir tebėra vienas iš labiausiaia geidžiamų pranešėjų.

Paulas Z Jacksonas yra uždegantis konsultantas, kuris rengia ir veda mokymo programas verslo ir viešosioms organizacijoms. Kaip žurnalistas, vyriausias BBC Radijo prodiuseris ir komedijų trupės More Fool Us įkūrėjas, jis sukelia daug džiaugsmo ir juoko tiek scenoje, tiek nulipęs nuo jos, dažniausiai tikslingai. Kaip konsultantas, treneris, fasilitatorius, koučas ir pranešėjas, Paulas supažindino šimtus žmonių iš įvairiausių organizacijų su susitelkimu į sprendimus ir jo idėjomis.

Nupirkta 854 knygos egzemplioriai, kurie bus dalinami BMT komandų nariams.

Informacija iš http://smartbaltics.com/?p=629

 

Julie Starr

SAVIUGDOS VADOVAS

Mes visi gimstame turėdami tam tikrą gebėjimą ugdyti, o norint tapti puikiu saviugdos specialistu, svarbiausia suvokti savo stipriąsias puses ir jas išlavinti.

Nesvarbu, ar saviugda yra jums visiškai naujas dalykas, ar jau kurį laiką tai praktikuojate, Saviugdos specialisto vadove pateikiama informacija, priemonės ir technikos pakylės jūsų gebėjimą ugdyti į kitą lygmenį.

Knygoje pateikiami principai ir taisyklės, kuriomis remiasi saviugda, jame pažingsniui aprašomas realus saviugdos procesas, nurodomi nauji būdai reikiamiems įgūdžiams lavinti.
Knyga bus be galo įdomi tiek patyrusiems saviugdos specialistams, tiek naujokams. Pradedant pagrindiniais klausymosi įgūdžiais, ir baigiant sandorių sudarymu bei tikslų nustatymu – viską rasite čia.

Saviugda išties yra be galo vertingas dalykas. Tai procesas, suteikiantis žmonėms galimybę kurti pokyčius besimokant. Procesas, kurio metu žmonės tampa didesni, padaro daugiau, siekia daugiau ir – kas svarbiausia – bendradarbiauja daugiau.

Apie autorių

Julie Starr yra didžiai vertinama saviugdos specialistė ir konsultantė, turinti daug saviugdos darbo patirties. Įkūrusi Starr Consulting, ji darbuojasi skatindama aktyviau taikyti saviugdą verslo aplinkoje. Jos metodai, modeliai ir požiūris plėtoja puikios saviugdos praktiką visame pasaulyje.

Nupirkta 854 knygos egzemplioriai, kurie bus dalinami BMT komandų nariams.

Informacija iš http://parduotuve.vz.lt/knygos/64

Regina Kontautienė

BENDRADARBIAVIMO SISTEMA IR JOS VALDYMAS MOKYKLOJE

Šiame leidinyje parengta medžiaga yra orientuota į šiuolaikinę Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklą ir joje vykstančius pokyčius. Plačiai ir išsamiai aptariami įvairiausi ugdymo proceso elementai, kurie inicijuoja pedagoginio bendradarbiavimo diegimą mokykloje. Pedagoginis bendradarbiavimas yra siejamas su nauja mokytojo pozicija mokinių atžvilgiu. Ta pozicija pirmiausia pasireiškia pedagoginiu gebėjimu įvertinti mokinį kaip mokytojo partnerį.

Nupirkta 854 knygos egzemplioriai, kurie bus dalinami BMT komandų nariams.

Informacija iš

http://www.akademinesleidyklos.lt/leidyklaku/main.php?ID=64&StrukturaID=80&KatID=5494


Daniel Goleman

VISUOMENINIS INTELEKTAS

Šioje knygoje išvysime naują supratimą apie žmonių santykius, pagrįstą naujai besikuriančio neuromokslo duomenimis. Tai susitelkimas ne į vieno žmogaus, kaip tyrimo objekto, psichologiją, bet į dviejų asmenų, siekiant atskleisti, kas vyksta jiems bendraujant. Šis abipusis poveikis daro galingą įtaką visą gyvenimą ir leidžia mums kurti vienas kitą, nes žmonės, su kuriais bendraujame, ilgainiui gali keisti mūsų mąstymą. Svarbiausios šios dienos disciplinos teiginys yra toks: esame sukurti bendrauti.

Nupirkta 854 knygos egzemplioriai, kurie bus dalinami BMT komandų nariams.

Informacija iš http://www.presvika.lt





Stephen Neale, Lisa Spencer-Arnell, Liz Wilson

EMOCINIS INTELEKTAS IR UGDYMAS

Pasak leidinio autorių, ugdymas yra vienas efektyviausių bendravimo būdų, nes tai – judėjimas į priekį ir pagalba gerinant individualų žmogaus darbą, o tai turi stulbinantį poveikį visai komandai ir organizacijai. Jis skatina reikalingus individualiam asmeniui teigiamus pokyčius – tokius, kurie jam padėtų tapti geresniu, negu jis kada nors savo gyvenime buvo.

EI lavinimui knygoje skirtas visas skyrius su konkrečiais ir praktiniais patarimais.

Tai pirmoji knyga, kuri analizuoja emocinio intelekto ir ugdomojo vadovavimo sąjungą ir atskleidžia jos svarbą – tam, kad padėtų jums išties tobulinti tiek savo, tiek savo pavaldinių ir kitų žmonių, su kuriais bendraujate, darbą. Knyga išskirtinė ir tuo, kad ji – lyg vadovėlis: aiški leidinio struktūra, gausu praktinių ir suprantamų pavyzdžių, nestinga apibendrinimu. Daug informacijos pateikiama klausimų ir atsakymų forma. Visa tai itin palengvina skaitymą. Knygą galima skaityti visą nuo pradžios iki galo arba gilintis į atskirus skyrius. Kiekviename skyriuje yra įkvepiančių citatų, pavyzdžių analizių, interviu, uždavinių, tyrimų – taigi tikrai įgysite reikiamų žinių.

Emocinis intelektas ir ugdymas pirmiausia skirta žmogiškųjų išteklių specialistams, vadovams, vadybininkams, konsultantams ir kiekvienam, kuris nori tobulėjimo, siekia daugiau, trokšta mokytis pažinti save bei kitus.

Nupirkta 854 knygos egzemplioriai, kurie bus dalinami BMT komandų nariams.

Informacija iš http://parduotuve.vz.lt/knygos/

Sergejus Neifachas

PEDAGOGINIO VADOVAVIMO KOMPETENCIJA

Leidinyje teoriniu ir praktiniu aspektu nagrinėjama pedagoginio vadovavimo kompetencijos sąvoka ir jos taikymo galimybės ugdymo proceso organizavime įvairiose ugdymo institucijose. Pedagoginio vadovavimo kompetencija svarbi analizuojant pedagogines žinias ir pedagogo veiklą. Kompetencija apjungia ugdytojo profesinius gebėjimus ir nuostatas, veiklos strategijas, taip pat sudėtingų pedagoginių santykių valdymą.

Metodinė priemonė skirta ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo pedagogams, vyr. auklėtojams, direktorių pavaduotojams. Joje įvairių ugdymo pakopų specialistai galės pasisemti teorinių ir praktinių žinių, svarbių ugdymo procesų kokybei.

Nupirkta 854 knygos egzemplioriai, kurie bus dalinami BMT komandų nariams.

Informacija paimta iš http://www.skaityk.lt/?id=114.

Donna Styles

KLASĖS SUSIRINKIMAI
Kaip veiksmingai vadovauti klasei

Tai antroji serijos “Moderniam mokytojui” knyga. Knygos autorė Donna Styles daugiau kaip per 30 darbo metų įgijo daug pedagoginės patirties. Ji vedė tobulinimo kursus apie mąstymo įgūdžių lavinimą, mokymą bendradarbiaujant, eksperimentinį mokymą, kalbos įgūdžių ugdymą ir klasės susirinkimus.

Šioje knygoje mokytojai ras patarimų, kaip vesti klasės susirinkimus ir kurti šiltą klasės klimatą, kaip sėkmingai diegti problemų sprendimo stategijas ir susilpninti netinkamo elgesio apraiškas mokykloje, siūlymų, kaip moksleiviams kurti ir stiprinti AŠ sampratą, patarimų, kaip kurti klasės bendruomenę, pavyzdžių, padrąsinančių moksleivius ir padedančių įgyti pasitikėjimo sprendžiant problemas drauge.

Knygoje pateikiamas klasės susirinkimų modelis – nuo bendro pobūdžio pastabų apie laiką ir aplinką iki procedūrų, kaip pradėti ir baigti susirinkimą.

Tai lengvai skaitoma knyga su moksleivių komentarais apie klasės susirinkimų naudą. Patarimai, kaip rengti, vesti ir vertinti susirinkimą, padės taupyti mokytojams brangų klasės susirinkimų laiką.

Informacija iš www.tytoalba.lt

Beth Critchley Charlton

NEFORMALIOJO VERTINIMO STRATEGIJOS
kaip formuluoti klausimus, stebėti mokinius ir planuoti pamokas, kad jos skatintų tinkamai suvokti tekstą

Beth Critchley Charlton turi mokymo įvairiose mokyklos klasėse patirties. Ji dalyvauja specialiojo ugdymo, skaitymo ugdymo ir suaugusiųjų švietimo programose, mokymo ir kvalifikacijos tobulinimo užsiėmimuose.

Šios populiarios konferencijų pranešėjos ir kelių universitetų mokytojų mokymo programų instruktorės darbai taip pat publikuojami laikraščiuose, skaitomi CBC (Canadian Broadcasting Corporation) radijo laidose.

Šioje nepaprastoje knygoje mokytojams parodoma, kaip panaudoti vertinimo rezultatus ir – svarbiausia – kaip rasti laiko vertinti, kai darbo diena tampa vis užimtesnė. Mokytojai skatinami reflektuoti savo patirtį ir drąsinami domėtis, kodėl, kas ir kaip vertinama. Labai užsiėmę mokytojai sužinos, kaip klausytis, užduoti klausimus, stebėti mokinius ir telkti dėmesį į mokinių stipriąsias ypatybes bei gebėjimus. Jie sužinos, kaip pasitelkti mokinio gebėjimus kaip pamokos pamatą ir naujas žinias jungti prie mokinio jau turimų žinių.

Neformaliojo vertinimo strategijose kalbama apie tris pagrindinius sėkmingo mokymo ir mokymosi komponentus:

  • kelti klausimus, kurie įtrauktų mokinius į tyrinėjimo, teorijų kūrimo, bendravimo, dalijimosi žiniomis ir mokymosi reflektavimo procesus;
  • stebėti mokinį, kai jis bendrauja su kitais, dalyvauja pamokose ir atlieka užduotis;
  • planuoti pamokas, kad jos atspindėtų mokymosi programą, tai, ką mokinys gali padaryti, ką mokiniui dar reikia sužinoti ir kaip mokiniui ir mokytojui įvertinti sėkmę.

Daugiausia dėmesio knygoje skiriama mokinio raštingumui ugdyti, ir mokytojai čia ras būdų, kaip rinkti informaciją apie mokinio skaitymo įpročius – kaip mokiniai suvokia skaitymą, kaip skaito, kaip remiasi gauta informacija.

Šioje lengvai skaitomoje knygoje rasite mokinių ir mokytojų nuomonių apie konkrečius dalykus. Parodoma, kaip mokytojas gali skatinti mokinius iš tiesų įsitraukti į mokymąsi ir drąsinti tuos, kurie jau dalyvauja jame, suvokia jį, džiaugiasi juo ir mėgaujasi atradimais.

Neformaliojo vertinimo strategijos tiek patyrusiems, tiek pradedantiems dirbti mokytojams siūlo priemonių, kurių reikia, kad vertinimas taptų mokymo ir mokymosi atitikties pagrindu.

Informacija iš www.tytoalba.lt

Paul Madaule

KAI KLAUSYMAS ATGYJA. VEIKSMINGO MOKYMOSI IR BENDRAVIMO VADOVAS

Ausis yra specializuota, asmens savasčiai tarnaujanti talpykla. Ji lemia žmogaus pasirinkimą, su kuo bendrauti, kurį jis daro įvertinęs pirmąjį susitikimą su kitu asmeniu. Klausa yra jėga, kuri apgaubia individo veiksmų sistemas. Tai įžiebia motyvaciją. Būtent tokia ausis, ne dirgiklį girdintis organas, o sau įsakanti veiksmų sistema, analizuoja stimuliacijos padarinius ir pasirenka, ar izoliuoti trikdžius, ar toliau stengtis ir tuo siekti save tobulinti.

Pagaliau supratau, kad ausis yra klausymo organas – kūrybiška savasties dalis. Šis supratimas tapo mano orientyru diagnozuojant visus komunikacijos sutrikimus. Klausymo proceso atkūrimas tapo mano terapinės veiklos centru.

Paulis Madaule‘is nuostabiai parodo, ko galima pasiekti klausymo terapija. Jis yra drąsus, motyvuotas ir kūrybingas. Dėl Paulio kruopštaus darbo, nuoseklaus dr. A. Tomatiso idėjų pristatymo ši metodologija dabar yra praktiškai taikoma visame pasaulyje

/Dr. Agotos Šidlauskienės žodis knygos skaitytojams (ištrauka)/

Knyga išversta ir išleista įgyvendinant Mokyklų tobulinimo programos plius (MTP plius) projektą „Besimokančių mokyklų tinklai“, inicijuotą Švietimo ir mokslo ministerijos, vykdomą Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centro.

Mokymosi bendradarbiaujant tinkluose idėja, iškelta Mokyklų tobulinimo programos metu, dabar plėtojama vykdant projektą „Besimokančių mokyklų tinklai“ (BMT), kurio tikslas – sukurti sąlygas projekte dalyvaujančioms mokykloms stiprinti stiprinti bendruomenių gebėjimą spręsti ugdymo proceso kaitos problemas, kurti naujas mokyklos tobulinimo formas, stiprinti mokyklos bendruomenės mokymosi kultūrą, taip pat gerinti ugdymo(si) kokybę, padėti spręsti ugdymo organizavimo, turinio planavimo, mokymosi motyvacijos, mokinių poreikių tenkinimo ir kitas mokykloms aktualias problemas.

Projektas BMT skirtas visų tipų bendrojo lavinimo mokyklų mokytojams, mokyklų vadovams, švietimo centrų, apskričių ir savivaldybių švietimo specialistams. Mokyklų bendruomenės sudaryta komanda kartu su minėtų institucijų specialistais mokysis perprasti aktualiausią mokyklos problemų ir tinkamiausius sprendimo būdus bei metodus.

2000 knygos egzempliorių skirta projekto tikslinėms grupėms: BMT mokyklų komandoms, regioniniams švietimų centrams,  ekspertiniams centrams.

Papildomai išleista 500 knygos egzempliorių, kuriuos galima įsigyti Lietuvos knygynuose.